Sunday, November 9, 2008

六楼后座

You either die as a hero , Or live long enough to see yourself become a villain.

I neither die as a hero nor becoming a villain , but i am living long enough to see myself become a nobody, where i dont change the history, i dont make great contribution, i dont make a fortune , i dont sacrified myself, i am just a normal guy like you and many of the others, i go to work, cook for dinner, play game or watch movie before sleep, meanwhile married, get a child, raise him up so that he can follow the same path of life etc.

Thats what i am afraid to be, i would rather die as a hero or live long enough to see myself become a villain....

无聊中。。。伦敦的天气越来越冷了,群树也开始落叶,附近的肯辛顿公园呈现一片金黄, 仿佛繁华将逝的美景。帝国理工的建筑依旧古老, 附近国家历史博物馆内的树上, 却开始装饰了圣诞的饰灯。

《六楼后座》 给了我一个这样的命题,我们曾经都有这样的梦想,都有想将之付诸行动的冲动,然而,残酷的现实总会逼使我们从原点上后退, 一点一点的,直到我们的梦想不再是梦想为止。。。

来伦敦已经六个星期了, 今天写下我要做的事,明年今日回头再看,看我能完成多少,看官你如果有兴趣也来玩吧。
1。 我要以70分以上的成绩完成第一年的课程。
2。 我要整理好我的部落格。
3。 我要去旅游,最少两个欧洲国家,
4。 我要探险伦敦, VA muzium, science muzium, natural history muzium, 大英博物馆都要来次深度游。
5。 我要锻炼好身体。每星期最少上GYM 两次。
6。 我要写一些文章,深度探讨时事,哲学,或是长久困挠我周遭的问题。
7。 我要学会一项新技能, 不管是游泳,骑脚车,弹吉他,溜冰还是什。。。
8。 我要和认识的每个好朋友保持联系,记得他们的生日。
9。 我要看十二本书,不管是什么书。。。
10。 我要打工,花一下自己赚的钱。。。

经验说明, 即使是简单的目标,我们总会因为懒惰,贪婪,或意志薄弱而无法完成, 能够克服自己的弱点,就是给自己最好的成人礼。。。。

1 comment:

Stella said...

喜欢你的文章。读了这篇后才发觉你是shiang jin. 哈哈。
加油!希望你能达到你的目标!